ALT HAR SIN FØRSTE GANG

Jeg brokkede mig en smule for et par dage siden. En bette klagesang blev det til, om at jeg pludselig føler mig en hel del gamlere, end det, der står på min dåbsattest. Knæerne knirker, huden under øjnene er ikke så spændstig og jeg er bare træt med træt på allerede kl. 19.30.

Men HVAD gør man så for at ændre på noget, som man faktisk har magt til at kontrollere en smule? I hvert fald når det kommer til kroppen, som jeg – ærlig talt – ikke tager mig pisse meget af.
Jo, man melder sig sgu ind i fitness og piner sig selv.
Jeg har faktisk fitnesset en del i mine yngre dage, selvom jeg aldrig har været hel fan af den slags selvtortur, men det er bare som om jeg er sprunget lidt over, de sidste fire år. Jeg sprang ud i en omgang STRAM OP (for det er jo det jeg vil – strammes op, og gøres stærk som en mor-okse!), men kyllingede allerede lidt ud, over den overvældende mængde grej der skal til, for at blive fortyndet og forynget lidt. Både den ene og den anden vægt, en stang, en måtte og en bænk som kan være i flere højder… og så skal man altså huske vand. Pis.

Her, 1 1/2 time senere er jeg altså ikke strammere! Jeg er ikke yngre! Jeg er i smer-te-hel-vede.
Jeg kunne måske have set den komme, da jeg blev lidt ør i hovedet, og småsvimmel (under opvarmningen. Sig det ikke til nogen). Jeg var helt klar, hvis den friske STRAM OP-dame nu kom ned for at se til mig, for så kunne jeg jo bare sige: jeg har ikke trænet siden før jeg blev gravid – det må der være stor forståelse for, kæmpe krops-chok efter at bære et barn i 9 måneder, and all  (og så undlader vi at fortælle hende, at det er snart fire år siden jeg blev gravid…)

Jeg kom gennem holdet, på trods af at jeg er koordinations-spade. Det kan alle mine veninder, der har slæbt mig hen i FedeVerden bevidne om. Jeg tror alle har været ved at brække sig af grin over mine (manglende) evner på en stepbænk.
Jeg kan simpelthen ikke se det for mig!
Højre ben op? Men venstre arm op?
På kryds?
Og så HOP! FUCK
Engle-agtigt?
Op på en, men ned på to?
Okay, okay, nu er jeg med!
“SKIIIIFT”
NAAAI! STOOOOP
Cut til at jeg sætter mig på bænken og faker en benkrampe, for at slippe for den der koordinationskonkurrence, hvor – hvis det var Vild med dans – jeg ville score absolut lavpoint, selv fra hende med alle brillerne!

….Dette er forresten slet ikke og på ingen måde sponsoreret af FitnessWorld.. Jeg synes da det nye (tortur)center, der meget praktisk er placeret ca. 150 meter fra min bopæl, er udemærket, men de får super meget tommelfinger-ned af at have en trappe i centeret #JegErJoFærdigMedAtTræneForHelvede
Og hvad sker der for at de ikke har afskaffet planke-øvelsen, og efterladt den 2011? Be’ om at nogen skriver en videnskabelig artikel om hvor nederen den er, og hvor megen præstationsangst den lige giver flommede mødre!

image1(5)Jeg ved hvad I tænker. Og ja, der er gang i ledningerne. Og Fallos-Barba

Nå, men den anden “FØRSTE TING” handler mere om barnet, og de der følger med på Instagram ved hvad det er.
Augustas første bidemærke.
Hun var meget ked af det, og jeg købte prompte en kage, da jeg stod i Føtex, og fik beskeden fra hjemmebasen, men udover overraskelsen om at det var sket, så er det sgu ikke så meget mere end det.. Der skal ikke koges aldeles meget suppe på den oplevelse og Augusta glemte det også hurtigt.
Jeg er bare overrasket over at det ikke er sket noget før, for jeg kender om nogen livet i vuggestuen (da jeg har haft min daglige gang der, i arbejdsmedfør i flere år), så jeg ved det er hvad der sker. Nogle børn skal gennem bideperioder, nogle gør det een gang, andre får slet ikke sat tænderne i deres vuggestuekammerater.. Og så er der nogen der bliver bidt. Nogle sad bare og så uskyldige ud, til en kom forbi, og ville give et lille tandkys, mens andre har været i en konflikt, hvor impulsløsningen var, for det andet barn, at bide.
Det er der intet ondt i og man må jo bare sætte sin lid til at personalet gør deres bedste for at stoppe sådanne episoder, men de kan sgu ikke altid være der.
Hvis man er utilfreds over halve beretninger, og manglende svar på hvad det var der præcis skete, så skal man skrive en mail til politikerne, og bede om bedre normering.

image2(3)Men ikke alt er brok, topmave og sure fitnesssokker. Jeg har forresten fået nye støvler, så nu er jeg mega mor-fiks, når jeg slentrer ned af gaden med Baby Joggeren. Selvom slentrer er så meget sagt.. jeg er altid i pisse dårlig tid.
Men der var faktisk – true story – en, der spurgte mig ved busstoppestedet hvor mine støvler var fra! Dét sker sgu sjældent for undertegnede, så jeg var ude i en fem minutters forklaring om hvor gode de er, hvilken hjemmeside der er fra, hvordan de er i størrelsen og så videre og så videre.
De smukke spidse støvler i skind, uden hæl kan erhverves HER (i min optik: LIDT små i størrelsen)
Reklame/Affliate

Nu vil jeg spise en banan og se The Walking Dead
– og forberede mig selv på at være fuldstændig sønderknust i mit korpus i morgen
Er det egentlig ikke meget normalt at gå i gang med sundhedsprojekter i december? Er der andre der er “på vognen” – så kan vi da støtte hinanden en smule!

 

Læs også

8 Kommentarer

  • Reply
    Dorte
    19. november 2015 at 22:55

    Jeg overvejer at gå i gang igen – 2 år efter 1. barn – imens jeg har 7 uger til termin med 2. barn. Lidt sent at finde ud af man ikke var i form fra 1. barn. Lidt sent at panikke over de ekstra kilo – når man de sidste tre måneder har levet af marabou. Flot! Virkeligt flot! Men lidt har vel også ret, så op på hesten og over i fitnes – det er så hurtigt det hjælper. GO!

    • Reply
      Sine Løkke
      20. november 2015 at 9:01

      He he…under min anden graviditet var jeg også inaktiv indtil 8 uger før termin…hvor jeg kom i gang med motion 2 gange om ugen. Nu har jeg ligesom dig 7 uger til termin…og en vældig dårlig form…ja faktisk en ganske graviditetsplaget krop! Men jeg tror virkelig på bedre sent end aldrig (især når det gælder om at komme i form til en fødsel) så jeg starter på gravidyoga og svømning NU!

    • Reply
      Nutidensmor
      22. november 2015 at 21:37

      Hahaha, Dorte 😀
      Tænker man skal “springe på hesten”, når man 1. Har tid og lyst og 2. Ikke har et barn i maven 😛

  • Reply
    Sine Løkke
    20. november 2015 at 9:05

    He he…under min anden graviditet var jeg også inaktiv indtil 8 uger før termin…hvor jeg kom i gang med motion 2 gange om ugen. Nu har jeg ligesom Dorte 7 uger til termin…og en vældig dårlig form…ja faktisk en ganske graviditetsplaget krop! Men jeg tror virkelig på bedre sent end aldrig (især når det gælder om at komme i form til en fødsel) så jeg starter på gravidyoga og svømning NU!

    • Reply
      Nutidensmor
      22. november 2015 at 21:42

      Årh okay, du er sgu da ret hardcore 🙂
      Men jo du har vel ret? Jeg tænker den der skrøne med at man ikke må bevæge sig for meget, når man er højgravid bare ER en skrøne 🙂 ?

  • Reply
    Stine B
    20. november 2015 at 11:25

    Argh! Du giver mig top dårlig samvittighed !! Jeg burde også træne – men når jeg har tøj på så ser min krop ud som præcis før jeg blev gravid.. Og så er det svært at finde motivationen… (DÅRLIG undskyldning)… Men for pokker opstramning ville gøre godt – synes bare det er møg svært med en etårig datter at finde tiden (ja ja ved godt at hun normalt sover klokke otte og kæresten nok godt kunne holde vagt imens jeg smuttede i torturcentret).. Hvorfor har de ikke et hold for folk der ikke har en eneste muskel i kroppen og som ingen sans har for koordination af kropslemmer ?? Nå jeg følger lige med i din træning og så overvejer jeg at tage afsted.. 😉

    God weekend ! Her står den på sygt barn – det er virkelig nedtur og det værste ved morrollen!

    • Reply
      Nutidensmor
      22. november 2015 at 21:42

      Årh okay, du er sgu da ret hardcore 🙂
      Men jo du har vel ret? Jeg tænker den der skrøne med at man ikke må bevæge sig for meget, når man er højgravid bare ER en skrøne 🙂 ?

    • Reply
      Nutidensmor
      22. november 2015 at 21:44

      Den var så til Sine, hvis kommentar er ovenover 😛

      JEG VIL IKKE GIVE DIG DÅRLIG SAMVITTIGHED! God damn, det var ikke min mening 😛 Jeg har selv lige ædt rundstykker, panini (med brød, ost og mere ost), cola, kage og VAFLER.. bare i dag 😛

      Man SKAL have tiden og overskuddet! Selvfølgelig skal man sparkes i gang, for motion er da nederen, særligt i starten! Af med den dårlige samvittighed, og hvis du er virkelig led ved kropsformen, så kan der måske sættes ind i kosten (det kan der f. eks ved mig), og så tag motionen moderat, når du har tiden, og ikke står med sygt barn (god bedring!)

      Håber weekenden bliver god, og at den lille er rask nu?
      MVH Johanne

Skriv et svar